Ny VD för Compass Group AB

16 okt 2017
Johan Schilow tillträder VD-posten för Compass Group AB:s verksamhet i Sverige och tar därmed över rollen efter Jonas Siljhammar, som efter 21 framgångsrika år i bolaget, varav 13 som VD, nu lämnar posten för nya utmaningar hos Visita.

Johan Schilow

Johan och Jonas kommer under de närmsta månaderna arbeta parallellt för att säkerställa en smidig överlämning.

- Jag är väldigt glad att kunna presentera Johan Schilow som ny VD för verksamheten. Johan kommer, med sin gedigna erfarenhet och sitt starka entreprenörskap, ge fortsatt goda förutsättningar att utveckla verksamheten vidare, säger Jonas Siljhammar.

Johan Schilow kom till Compass Group AB för 3,5 år sedan och har sedan dess innehaft rollen att, som Operations Director, ansvara för verksamhetens drift på fler än 250 enheter runt om i landet. Johan har många års erfarenhet från servicebranschen, där han bl a innehaft olika VD-roller inom rese- och utbildningsbranschen.

- Jag ser verkligen fram emot att tillträda som VD för Compass Group AB och tillsammans med vår fantastiska personal få leda och vidareutveckla företagets redan starka verksamhet i Sverige. Compass Group AB präglas av serviceglädje, driv och teamarbete och jag ser fram emot att fortsätta att bygga och utveckla förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt för Compass Group AB.

För mer information, vänligen kontakta Jonas Siljhammar, 0704- 61 75 08 eller Johan Schilow, 0704-61 75 41.